lauantai 26. maaliskuuta 2011

N. 2000 km pyörällä/vuosi

Minä kuljen työmatkani pyöräillen, ympäri vuoden, säällä kuin säällä. Päivässä matkaa kertyy n. 20 km yhteensä. Teen tämän ihan omasta vapaasta tahdostani.  Pyöräily on mukavaa ulkoilua ja hyvä pyörätie menee koko matkan. Aikaa kuluu sulan maan aikaan n. 30 min ja talvisin n. 45 min. Vaihtelua ja haastetta tuo luonto, joka vaihtaa säätilaa vuodenajan mukaan. Lisäksi pyöräily on hyvä keino tyhjentää pää työpäivän päätteksi.

Minun pyöräilyni antaa puheenaihetta töissä. Välillä keskustelemme mikseivät muut tule pyörällä töihin. Osa toki asuu kauempana kuin minä, mutta monet asuvat lähempänä. Syyt pyöräilystä pidättäytymiseen ovat minä mainioinpia:
  • Pyörästä on kumi puhki, eikä ole tullut korjattua
  • Ei ole pyörää, pitäisi ostaa
  • Kyllä minä sitten kun on hyvä ilma, aurinkoista, ei tuule, on lämmintä ja seuraavana päivänä alkaa loma
  • Kyllähän minä, kunhan ei ole enää liukasta (tämä sanottiin keskustelun yhteydessä toukokuun lopussa)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti